Gameofthrones Wiki
Advertisement

Kral Muhafızları, yedi şövalyeden oluşan seçkin bir gruptur. Tüm Batıdiyar'da Kralın kraliyet koruması olarak görev yapan en büyük ve en yetenekli savaşçılardır. Görevleri, kralı ve kraliyet ailesini her zaman zarar görmekten korumaktır. Kral Muhafızları, kutsal görevlerini yerine getirme konusunda kutsal yemin eder ve -teoride- şövalye erdemlerinin zirvesinin yaşayan örnekleri olmaları amaçlanmıştır. Gece Nöbeti'nin kardeşleri gibi, Kral Muhafızlarının üyeleri de ömür boyu yeminlidir. Toprak sahibi olmaları, eş almaları veya çocuk sahibi olmaları yasaktır.[1]

Kral Muhafızları, tamamen beyaz pelerinler ve geniş beyaz emayeli altın zırhlar giyer. Bu nedenle bazen halk dilinde "Beyaz Pelerinler" veya "Beyaz Kılıçlar" olarak adlandırılırlar. II. Aerys Targaryen döneminde, Kral Muhafızları, Ser Arthur Dayne ve Gerold Hightower gibi, özel Targaryen zırhı giydiler.

Beş Kralın Savaşı'ndan önceki üç asırda, Yedi Krallık'ın hiçbir zaman bir kadın hükümdar olmadı, ancak Cersei Lannister, kurumun resmi adını Kraliçe Muhafızları olarak değiştirdi.

Kral Muhafızları, 300 yıl önce ilk Targaryen kralı Fatih Aegon tarafından Yedi Krallık'ı tek bir çatı altında birleştirip Demir Taht'a oturduğunda kuruldu.

Kral Muhafızları'nda görev yapmış her şövalyenin eylemleri "Kardeşler Kitabı" adlı büyük bir kitaba yazılır. Kitap Beyaz Kılıç Kulesi'nde saklanır ve tüm girişleri güncel tutmak mevcut Lord Kumandanın sorumluluğundadır.[2]

Kral Muhafızları şu anda Lord Kumandan Tarthlı Brienne tarafından yönetilmektedir.[3] Lord Kumandan'ın zırhında onu diğer üyelerden ayıracak hiçbir iz yok gibi görünüyor.[4]

Normal şartlar altında, Lord Kumandan Küçük Konsey'de Kralın askeri konularda danışmanı olarak oturur. Ancak Barristan Selmy, Targaryen hanedanına olan bağlılığı nedeniyle Kral Robert'ın küçük konseyinde oturmadı.[5]

Advertisement