Gameofthrones Wiki
Advertisement

Targaryen Fethi olarak da adlandırılan Fetih Savaşı, Aegon Targaryen'in Batıdiyar kıtasını fethetmek için başlattığı büyük bir savaştı. Kız kardeşleri ve eşleri Rhaenys ve Visenya Targaryen ile onların ejderhaları Meraxes ve Vhagar'ın yanı sıra kendi ejderhası Balerion tarafından desteklenen Aegon, Batıdiyar'ın Yedi Krallık'ından altısını iki yıl içinde Targaryen Hanedanı'nın işgalci güçleri altında başarıyla birleştirdi. Sadece Dorne, Aegon'un fethine başarılı bir şekilde karşı koyabildi. Adına rağmen, çatışma savaş alanında tamamen çözülmedi. Batıdiyar'ın bazı bölgeleri ve hanedanları Targaryenlerin savaş çabalarını aktif olarak desteklerken, bazıları gönüllü olarak güçlerine teslim oldu.

Fetihin sona ermesinin ardından Aegon, Yüce Septon tarafından Andalların, Rhoyne ve İlk İnsanların Kralı olarak taçlandırıldı ve sonraki üç yüzyıl boyunca Yedi Krallık'ın iktidarında kalacak olan Targaryen hükümdarlığını başlattı. Aegon'un taç giyme tarihi daha sonra Batıdiyar takviminin temeli oldu ve üstatlar yılları, Aegon'un tahta çıkışından itibaren saydılar.

Advertisement