FANDOM

Ejderha Kayası, Karasu Körfezi'nde ki yer alan adada bulunan bir kaledir. Targaryen Hanedan'ının merkezi ve Baratheon Hanesi'nin aile kalesidir. Yedi Krallık’ın başkenti Taç Topraklar'ın içindedir.

Dizi başladığında, Kral Robert Baratheon için kardeşi Lord Stannis tarafından yapıldı. Boyalı Masa Odası kalenin içindedir. Kale, uzun zamandır kayıp olan Valyrian taş ustalığı teknikleri kullanılarak inşa edilmiştir. Sonuç olarak, ejderha şeklindeki büyük çirkin yaratıklar dahil tüm Westeros'ta benzersiz birçok egzotik özelliğe sahiptir.

Ejderha Kayası Westeros'a koloni görevi için batıya gönderilen Valyrian Özgür Halkı'ndan olan Targaryen Hanesi'nin asıl yerleşkesidir. Yedi Krallık Targaryen'ler tarafından fethedildikten sonra ada Taç Toprakları adıyla oluşturulan yeni bölgenin içinde yer aldı, tahtın varisi Ejderha Kayası Prensi unvanıyla adayı yönetti. Robert Baratheon Targaryen'leri yendikten sonra adayı kardeşi Stannis'e verir, Ejderha Kayası-Baratheon Hanesi'ni oluşturur. Kale karanlık bir üne sahiptir. Kalenin üstatları Cressen ve Pylos'dur.

Ejderha Kayası seyrek bir şekilde dekore edilmiş, kaba ve sade bir görünüme sahiptir; işlevi bir saraydan çok askeri bir üs gibidir. Hem Targaryen Hanedanı hem de Stannis Baratheon için kale izole edilmiş konumuyla bir araya getirilmiş olan gelişmiş Valyrian tasarımı nedeniyle oldukça güçlüdür. Bu özellikler ve coğrafi konumu nedeniyle, kalenin düşmesi son derece zordur. Çok daha büyük bir kuvvete karşı nispeten küçük bir garnizon ile kafa tutulabilir.