Gameofthrones Wiki
Advertisement

Demirdoğumlu,[1](nadiren demir adamlar veya demir adalılar), Batıdiyar'ın batı kıyısındaki Demir Adalar'ın yerlileridir. Onlar, Yedi Krallık'ın Demir Tahtının yönetiminden rahatsız olan son derece bağımsız bir denizci halktır.

Geçmiş

Köken

Modern demirdoğumlular, adalardaki ilk yerleşimciler olan İlk İnsanlar'ın ve altı bin yıl sonra gelen Andalların kanının bir karışımıdır. Andallar ve Yedi İnancı, Boyun'un altındaki diğer her yere hakim olurken, Adalarda daha az nüfuz elde ettiler. Yedi İnancı'na geçen birkaç kişi bugün bile bulunsa da, Andal işgalcilerin çoğu yerli tanrıya, yani Boğulmuş Tanrı'ya inanıyorlar. Andal işgalcileri, farklı "demirdoğumlu" kültürüne tamamen alıştılar ve istilalarının etkisi Demir Adalar üzerinde nispeten daha az oldu. Böylece demirdoğumlular etnik olarak Westeros'un geri kalanının çoğu gibi İlk İnsanlar/Andal karışımından oluşurlar. Farklılıkları etnik olarak değil kültürel olaraktır.

Dikkate değer birkaç değişiklikten biri, demirdoğumluların Andalların Ortak Dilini konuşmaya başlamasıydı, bu da bağımsız Kuzeyin İlk İnsanları tarafından kopyalandı. Her iki durumda da bu, empoze edildiği için değil, kültürel yakınlık yoluyla ortaya çıktı; bu nedenle Andalların demirdoğumluları kendi dillerini konuşmaya "zorladığını" söylemek yanlış olur.

Günümüzde, demirdoğumlular kendi farklı kültürlerinin Andallar gelmeden çok öncesine, Şafak Çağı'na kesintisiz bir şekilde uzandığını düşünürler. Ancak o zamanlar bile, kültürleri anakaradaki İlk İnsanlar kuzenlerinden o kadar farklı gelişti ki, Demirdoğumlular kendilerini kültürel olarak yalnızca Demir Adaların kendilerinden gerçekten "ortaya çıkmış" olarak görüyorlardı.

Yedi Krallık'ta

Demirdoğumlular, "Yeşil topraklar" olarak adlandırdıkları Batıdiyar'ın batı kıyılarını yüzyıllar boyunca yağmaladı ve çeşitli kıyı bölgelerini fethederek, boyutları sürekli siyasi koşullara bağlı olarak değişen çok uzak bir deniz imparatorluğu kurdu. Fetih Savaşı'ndan yaklaşık üç nesil önce, iktidardaki Hoare Hanedanı, üç yüzyıl önce Fırtına Toprakları tarafından fethedilen Nehir Toprakları'nı fethetmek için demirdoğumluları yönetti. Fırtına Krallarını kovduktan sonra, onlarca yıl boyunca Nehir Toprakları'ndaki yeni kölelerini tüm kıtanın en büyük kalesi olan Harrenhal'ı inşa etmeye zorladılar. Neredeyse küçük bir şehir büyüklüğündeki Harrenhal, Nehir Toprakları üzerinde kalıcı demir doğumlu hakimiyet sağlamayı amaçlıyordu.

Harrenhal'ın son taşı Kral Harren Hoare'nin yönetimi sırasında koyuldu - ne yazık ki o gün Aegon, Visenya ve Rhaenys Targaryen'in orduları ve ejderhalarıyla Batıdiyar'ı fethetmek için yola çıktıkları gündü. Tywin Lannister, Arya Stark'a Harrenhal'da Harren'e karşı bir milyon erkeğin yürüyebileceğini ve kaleyi almayı başaramayacaklarını söyledi. Ancak Aegon'un ejderhalarına karşı Harrenhal'ın yüksek duvarları işe yaramazdı. Harren ve tüm oğulları, Aegon'un ejderhası Kara Dehşet Balerion'un ateşiyle kulelerinde diri diri kavruldular.[2]Bu arada, yerel Nehir Toprakları Hanedanları, Tully Hanedanı önderliğinde Targaryenlerin nefret ettikleri demirdoğumlu efendilerini devirmelerine destek olmak için bir isyanla yükseldi. Orduları yenildi ve Hoare Hanesi yok edildi. Hayatta kalan demirdoğumlu hanedanlar Aegon'a diz çöktü. Şimdi Kral Aegon, kalan demirdoğumlu soylu hanedanlardan, Demir Adalar'ı Demir Taht'ın genel yetkisi altında yönetmeleri için kendi içlerinde birini seçmelerini istedi ve Pyke'dan Greyjoy Hanedanı'nı seçtiler seçtiler.

Demirdoğumlular, yağma ve korsanlığı doğuştan gelen hakları olarak görüyor ve Demir Taht yönetimindeki üç asırlık barışın, miraslarını yok ettiğinden ve sınırlarını ortadan kaldırdığından korkuyorlar. Özellikle de Yediler, Targaryen istilasından bu yana Adalarda daha fazla nüfüz elde ettikçe. Lord Balon Greyjoy, Beş Kralın Savaşı'ndan dokuz yıl önce, bu durumu tersine çevirmek için Greyjoy İsyanı'nda bağımsızlığını ilan etti ama sağlam bir şekilde yenildi. O zamandan beri Demirdoğumlular, Demir Taht'ın sessiz tebaası olarak kaldı.

  1. Note: "demirdoğumlu", bir cümlenin ilk kelimesi olması dışında küçük "d" harfiyle yazılır.
  2. "Onursuz Adam"
Advertisement