Gameofthrones Wiki
Advertisement

"Oğlanı Öldür" bölümünde Bolton haritasında görünen Dehşet Kalesi.

Dehşet Kalesi'nin Batıdiyar kıtasındaki konumunu gösteren harita.

Dehşet Kalesi Kuzey'de bulunan bir kaledir. Bolton Hanedanı'nın yerleşkesidir. Kışyarı'nın doğusundaki Ağlayan Su'yun kıyısında bulunan Dehşet Kalesi, düşmanlarının derilerini yüzmeleriyle ile ünlü Bolton Hanedanı'nın kalesi olduğu için uğursuz görülür. Hatta öyle ki bu derilerin birçok eski Stark kralınınkiler de dahil olmak üzere kalede sergilenmekte olduğu söylenir. Ancak bu tür korkunç ganimetler var olduysa bile, çoktan kaldırılmış veya yok edilmişlerdir.[1][2]

Geçmiş

Dehşet Kalesi kuşatma altında.

Dehşet Kalesi'nin Bolton Hanedanı uzun bir muhalefet ve isyan geçmişine sahipti, o noktaya kadar "Kuzeyin Felaketi" olarak biliniyorlardı.

2. Sezon

Kışyarı'nın Theon Greyjoy tarafından ele geçirildiği haberi Dehşet Kalesi garnizonuna ulaşır. Bu haber daha sonra kuzgunlar aracılığıyla Roose Bolton'a iletilir.

3. Sezon

Ramsay Snow, Theon'un Dehşet Kalesi'nden "kaçmasına" yardımcı olur.

Theon Greyjoy, mürettebatı tarafından ihanete uğrayıp Ramsay Snow'a teslim edildikten sonra Dehşet Kalesi'ndeki bir işkence odasında hapsedilir. Birkaç ay boyunca hem fiziksel hem de psikolojik bir dizi korkunç işkenceye maruz kalır.

4. Sezon

Yara Greyjoy kardeşini kurtarmak için Dehşet Kalesi'ne bir saldırı düzenler. Yara ve demirdoğumlu arkadaşı şimdi "Reek" olan Theon'u, kurtarma ekibi olduklarına ikna edemeyince saldırı başarısızlıkla sonuçlanır. Ramsay, tazıları ve Dehşet Kalesi süvarileri, demirdoğumlu akıncıları geri püskürtür.

Moat Cailin'in teslim olmasının ardından Boltonlar, Kuzey'in geleneksel başkenti olan Kışyarı'na yerleşirler ve Dehşet Kalesi'ni bir avuç Bolton adamının ve bir Kale Muhafızının eline bırakırlar. [3] Muhtemelen Roose, Dehşet Kalesi'ni kendisi ve Walda'nın çocuğuna bırakırken, Ramsay'nin çocuğunun da Kışyarı'nı almasını planlamıştı.

6. Sezon

Roose Bolton, Walda Bolton ve yeni doğan çocuklarının Ramsay Bolton tarafından öldürülmesinin ardından Dehşet Kalesi, Ramsay'ye geçti. Ancak kısa bir süre sonra Ramsay, Piçlerin Savaşı'nda yenildi (ve Jon Snow tarafından neredeyse öldürülecek kadar dövüldü) ve ardından karısı Sansa tarafından kendi tazılarına yem edildi. Böylelikle, Bolton Hanedanı yok oldu. Şu anda Dehşet Kalesi'nin hiçbir lordu yoktur.

8. Sezon

Şu anda Dehşet Kalesi'ni kimin yönettiği bilinmiyor. Kaleyi elinde tutan bir Bolton garnizonu varsa bile muhtemelen ölüler ordusunun Kışyarı'na doğru ilerlemesi sırasında yok edildi.

Önemli Sakinleri

  • Lord {Roose Bolton}, Dehşet Kalesi Lordu, eski Kışyarı Lordu ve Kuzey Muhafızı. Ramsay Bolton tarafından bıçaklanarak öldürüldü.
    • Leydi {Walda Bolton}, Roose'un son eşi ve Lord Walder Frey'in torunu. Yeni doğan oğluyla birlikte Ramsey'nin tazıları tarafından öldürüldü.
    • Lord {Ramsay Bolton}, Roose'un meşrulaştırdığı piç oğlu, Dehşet Kalesi ve Kışyarı Lordu, Kuzey Muhafızı ve Kuzey'in Azam Lordu. Piçlerin Savaşı sırasında yakalandı ve kısa bir süre sonra idam edildi.
  • {Reek}, eskiden Theon Greyjoy, hizmetçi ve Ramsay'ın rehinesi. Kışyarı'ndan Sansa Stark ile birlikte kaçtı.
  • {Myranda}, {Violet}, {Tansy}, and {Kyra}, Ramsay'nin yatak ısıtıcıları.
  • {Locke}, Lord Bolton'un silah ustası, Bran Stark'ın peşinde Sur'un ötesinde telef oldu.
  • Steelshanks, Lord Bolton'a yeminli bir silahlı adam.
  • {Usta İşkenceci}, baş sorgulayıcı. Ramsay Bolton tarafından öldürüldü.

Advertisement