Gameofthrones Wiki
Advertisement

Şafak, Dayne Hanedanı'nın atalarından kalma kılıcıdır. Kılıcın taşıyıcısı, "Sabah Kılıcı" unvanını taşıyan ailenin bir şövalyesidir.

Deli Kral'ın hükümdarlığı sırasında, Kral Muhafızları'ndan Sör Arthur Dayne, Şafak'ı taşıdı. Lord Eddard Stark, Robert Baratheon'un taç giyme töreninden sonra kılıcı Kayan Yıldız'a iade etti.

Geçmiş

4. Sezon

Sör Arthur Dayne'in Kardeşler Kitabı'na giriş sayfasında Şafak'tan bahsediyor.

Kral Joffrey Baratheon, Sör Arthur Dayne'in Kardeşler Kitabı'ndaki girişini okurken Şafak'tan bahsediyor.[1]

6. Sezon

Ser Arthur Dayne, Eddard Stark ve arkadaşlarıyla son dövüşünden önce Dawn'la.

Bran Stark ve Üç Gözlü Kuzgun tarafından tanık olunan bir görüntüde, Sör Arthur Dayne, Lord Eddard Stark ve sancaktarlarına karşı savaşırken ikinci bir kılıcın yanında Şafak'ı kullanır. Çoğunu öldürür ve yaralı Lord Howland Reed'i yaralar. Ned Stark'la düello yaparla ve onu etkisiz hale getirir, ancak onu öldürmeden önce Howland Reed Arthur'u boynunun arkasından bıçaklar. Daha sonra Ned Stark, Şafak'ı alır ve ölümcül şekilde yaralanmış şövalyeyi kendi kılıcıyla öldürür.[2]

Bran, birkaç hafta sonra Neşe Kulesi ile ilgili görüsüne devam ettiğinde, Ned'in Neşe Kulesi'nin merdivenlerinden çıkarken Sör Arthur Dayne'in kanıyla kaplı Şafak'ı tuttuğunu görür. Ned daha sonra kılıcı Lyanna Stark'ın yattığı yatağın dibine bırakır.[3]

8. Sezon

Sör Tarthlı Brienne Kardeşler Kitabının üzerinden geçerken, Sör Arthur Dayne'in girişini okurken Şafak(Dawn)'a atıfta bulunuyor. Bu arada, Daww olarak yanlış yazılmıştır.[4]

Kaynak

Advertisement