Gra o tron Wiki
Advertisement

Reach – jeden z istotnych regionów Siedmiu Królestw, przed Podbojem, znany jako Królestwo Reach.

Jego stolicą jest Wysogród, siedziba Rodu Bronna. Jest to jeden z większych regionów Siedmiu Królestw, a także uważany za najbardziej żyzny i gęsto zaludniony. Bękarty urodzone w Reach dostają nazwisko Flowers.

Reach jest uważane za dom rycerstwa Westeros. To miejsce, gdzie rycerze traktowani są z najwyższym szacunkiem. Turniejowe przepisy są tu najbardziej restrykcyjne.

Geografia[]

Reach obejmuje obszar najbardziej żyznej części Westeros oraz liczne i gęsto zaludnione wioski i miasta. Graniczy z Morzem Zachodzącego Słońca na zachodzie, Górami Czerwonymi od strony Dorne – południowo-wschodniej, wzgórzami Casterly Rock na północnym zachodzie i Czarnym Nurtem na dalekim północnym-wschodzie. Region obejmuje również kilka wysp, w tym Wyspy Tarczowe przy ujściu rzeki Mander oraz Arbor na południu.

Dwie główne drogi przecinają Reach, łącząc je z krainami korony w Królewskiej Przystani poprzez Różany Trakt oraz odpowiednio Lannisport przez Morski Trakt. Region stały dopływ wody i transport zawdzięcza rzece Mander.

Ważne lokacje[]

Widok na Horn Hill.

Historia[]

Początki Reach sięgają wstecz do Ery Herosów, gdy żył legendarny Król Reach, Garth Greenhand, pochodzący z domu Gardenerów. Wiele obecnie żyjących lordów utrzymuje, że są jego potomkami, również dom Tyrellów. Reach jest sercem rycerskich tradycji w Siedmiu Królestwach, miejscem gdzie rycerstwo jest najbardziej uznane i szanowane. Turnieje tutaj są najbardziej skomplikowane, mają zróżnicowane zasady i najczęściej są organizowane wyłącznie dla rycerzy.

Mówi się, że Dornijczycy walczyli z Reach i Końcem Burzy tysiące lat, od inwazji Rhoynarów.

Dom Tyrell z Wysogrodu zyskał panowanie nad Reach po śmierci króla Merna Gardenera podczas podboju. Przedtem Tyrellowie byli zarządcami Gardenerów i poddali Wysogród Aegonowi. Zostali nagrodzeni zamkiem i pozycją – stali się lordami Reach.

W czasie rebelli Roberta Baratheona, Wysogród zapewniał swe sztandary Targaryenom. Tu także odbyła się bitwa pod Ashford. Po śmierci Uzurpatora, większość wojsk Reach dołączyło do Tyrellów, deklarując wojnę u boku Renly’ego Baratheona. Niektórzy dołączyli do Stannisa po morderstwie Renly’ego, ale większość z nich zgromadziła się w marszu Tywina Lannistera, który szedł z pomocą Królewskiej Przystani, którą Stannis zaatakował. Od tego czasu Wysogród zapewniał siłę wojskową i roboczą krainom korony, opierając się na sojuszu Lannister-Tyrell. Samo Reach nie zostało dotknięte wojną, aż do bitwy o Wyspy Tarczy, co było początkiem kampanii Eurona Greyjoya na południu. Od tego czasu Stare Miasto i Arbor stały się zagrożone przez Żelaznych Ludzi.

Ekonomia[]

Reach jest drugim najbogatszym regionem w Siedmiu Królestwach, tuż za ziemiami Lannisterów. Wśród produktów, które produkuje są melony, brzoskwinie, jabłka i winogrona. Arbor zapewnia najlepsze wina, od czerwonych owocowych po bogate złote. Bardzo cenione i rzadko spotykane są drewniane harfy, produkowane w Starym Mieście.

Advertisement